sâmbătă, ianuarie 29, 2005

Trecut-ul

Sfântul Anton trăia în deşert cînd se apropie de el un tînăr. Părinte, am vîndut tot ce aveam şi cîştigul l-am dat săracilor. Am păstrat doar cîteva lucruri care mi-ar putea ajuta să supravieţuiesc aici. Aş vrea ca tu să îmi arăţi calea spre purificare.
Sfîntul Anton îi ceru tînărului să vîndă puţinele lucruri păstrate şi cu banii să cumpere carne din oraş, iar pe drumul de întoarcere, să o lege în jurul trupului.
Tînărul făcu întocmai cum fusese instruit. În timp ce se întorcea a fost atacat de cîini şi de vulturi care voiau carnea. M-am întors, spuse tînărul arătînd părintelui trupul său rănit şi veşmintele zdrenţuite.
Cei care apucă într-o nouă direcţie dar vor să păstreze ceva din vechia lor viaţă, sfîrşesc prin a fi sfîşiaţi de propriul trecut, spuse Sfîntul.

MAKTUB